Opstart, løbende træk
Løbende træk.
Den grundlæggende opsætning for jeres Klubmodul er løbende træk. Det betyder, at jeres medlemmer automatisk bliver opkrævet for deres tilmeldinger til hold og kontingenter på en eller flere datoer I selv specificerer.
Inden opstartsopkaldet.
De basale funktioner I gerne skal have sat op inden mødet er følgende:
- Tildel rettigheder og titler
- Med rettigheder og titler kan I give profiler forskellige roller og adgangsniveauer i systemet. Rettigheder giver administrativ adgang – f.eks. til holdstyring, medlemshåndtering, oprettelse af Events, regnskab osv.. Titler bruges til at tildele roller som instruktør/træner, bestyrelsesformand, kasserer osv.
Bemærk: Der skal være oprettet en profil med titlen Instruktør/Træner, før I kan oprette et hold.
- Med rettigheder og titler kan I give profiler forskellige roller og adgangsniveauer i systemet. Rettigheder giver administrativ adgang – f.eks. til holdstyring, medlemshåndtering, oprettelse af Events, regnskab osv.. Titler bruges til at tildele roller som instruktør/træner, bestyrelsesformand, kasserer osv.
- Opret Lokationer og områder
- Lokationer og områder bruges til at definere tid og sted for jeres hold. Altså: Hvor finder træningen sted? Hvornår – og på hvilke dage?
I kan oprette flere lokationer, hvis træningen foregår forskellige steder. Hver lokation kan have egne tidspunkter og ugedage tilknyttet. Når I opretter hold, kan I derefter vælge den relevante lokation og område.
På den måde bliver det helt tydeligt for medlemmerne, hvor og hvornår de forskellige hold finder sted.
- Lokationer og områder bruges til at definere tid og sted for jeres hold. Altså: Hvor finder træningen sted? Hvornår – og på hvilke dage?
- Opret betalingsplan
- Betalingsplanen (eller tidsplanen) styrer, hvornår medlemmer automatisk opkræves for deres tilmelding. Hvis alle jeres hold eller kontingenter har samme opkrævningsdato, behøver I kun én samlet betalingsplan med de ønskede datoer.
Har I derimod forskellige opkrævninger for forskellige hold eller kontingenter, kan I sagtens oprette flere betalingsplaner.
Når I opretter et hold eller kontingent, vælger I bare den betalingsplan, det skal følge – og så sørger systemet for, at opkrævningen sker automatisk på den valgte dato.
- Betalingsplanen (eller tidsplanen) styrer, hvornår medlemmer automatisk opkræves for deres tilmelding. Hvis alle jeres hold eller kontingenter har samme opkrævningsdato, behøver I kun én samlet betalingsplan med de ønskede datoer.
- Opret grupper
- Grupper fungerer som “kategorier” for jeres hold eller kontingenter. Grupperne er det første jeres medlemmer ser, når de tilgår tilmeldingsoversigten på jeres hjemmeside.
Har I f.eks. tre typer kontingenter – junior, senior og passiv – kan I vælge mellem to måder at oprette grupper på:- Én samlet gruppe:
Opret en gruppe kaldet Kontingenter. Når de tre kontingenter oprettes, vælger I denne ene gruppe – og alle tre vil være synlige her for medlemmerne. - Flere specifikke grupper:
Opret tre grupper – Juniorkontingent, Seniorkontingent og Passivkontingent – og tilknyt hvert kontingent til sin egen gruppe. På hjemmesiden vil medlemmerne så se tre separate grupper, hver med ét kontingent.
- Én samlet gruppe:
- Grupper fungerer som “kategorier” for jeres hold eller kontingenter. Grupperne er det første jeres medlemmer ser, når de tilgår tilmeldingsoversigten på jeres hjemmeside.
Når I har været disse funktioner igennem, kan I begynde at oprette jeres hold og kontingenter.
- Opret hold og kontingenter
- Når ovenstående er oprettet kan I begynde at oprette jeres individuelle kontingenter og hold. I følger blot vejledningen her, så er I hurtigt igang!
Når I har været ovenstående igennem kan I med fordel skrive til morten@klubmodul.dk og aftale et tidspunkt for jeres opstartsopkald.